Kenangapa Kudu Melu Manhaj Salaf ?

kaligrafi-bismillahirohmanirrohim

Sing Nulis: Al Ustadz Ruwaifi’ bin Sulaimi Al Atsari, Lc hafidzahullohu ta’ala

Menungsa sing urip neng jamane Nabi shalallohu ‘alaihi wassalam yakue generasi sing paling becik sekang umat kiye. Deweke olih pengalem-alem langsung sekang Alloh subhanahu wa ta’ala lan Rosulle  shalallohu ‘alaihi wassalam minangka sebecik-becike menungsa. Deweke kuwe menungsa sing paling ngerti agama lan paling becik amalane jalaran kuwe kabeh maring deweke awake dhewek kudu melu lelakune.

Manhaj  Salaf, nek dideleng sekang sisih ukara dadine gabungan sekang loro tembung; manhaj lan salaf. Manhaj neng basa Arab pada bae karo minhaj, sing maknane : sawijining dalan sing terang lan gampang. (Tafsir Ibnu Katsir 2/63, Al Mu’jamul Wasith 2/957).

Nek Salaf, sekang tembung basa Arab sing maknane: Sapa bae sing uripe wis disiti awake dewek sekang nini buyut lan sedulur, sing wong kae kabeh kue disiti awake dewek neng babagan umur lan kautamaan. (Lisanul Arab, karya Ibnu Mandhur 7/234)

Nek neng tembunge syariat maknane: Para imam sing paling disit dhewek sing urip neng telung abad kesiji Islam, sekang para shahabate Rasulullah Shallallahu ‘Alaihi Wasallam, tabi’in (murid-murid shahabat) lan tabi’ut tabi’in (murid-murid tabi’in). (Bisa diwaca neng kitab Manhajul Imam As Syafi’i fii Itsbatil ‘Aqidah, karya Asy Syaikh Dr. Muhammad bin Abdul Wahhab Al ‘Aqil, 1/55).

Kayadene ukara sing neng duwur , dadi manhaj salaf yakuwe tembung sing artine dalan sing padang tur gampang, sing wis dilakoni neng para shahabate Rasulullah Shallallahu ‘Alaihi Wasallam tabi’in lan tabi’ut tabi’in sing wis mahami dienul Islam sing digawa neng Rasulullah Shallallahu ‘Alaihi Wasallam, Wong sing melu manhaj salaf kiye diarani Salafy, tembung jamake Salafiyyun atau As-Salafiyyun. Al-Imam Adz-Dzahabi ngendika,” As-Salafi yakuwe aran kanggo sapa bae sing lelaku neng sajerone manhaj salaf.” (Siyar A’lamin Nubala, 6/21)

Menungsa sing melu manhaj salaf  (Salafiyyun) biasa diarani Ahlus Sunnah wal Jamaah jalaran deweke lelakune temen maring Al Qur`an lan As Sunnah lan nyawiji neng sajerone. Diarani uga Ahlul Hadits wal Atsar jalaran lelakune temen marang hadist lan atsar nalika menungsa pada disitaken akale. Diarani uga Al-Firqatun Najiyah, yakuwe golongan sing neng Alloh Subhanahu Wa Ta’ala diselametaken sekang An Naar (Neraka) (kayadene sing diukarakaken neng sajerone hadits Abdullah bin ‘Amr bin Al-‘Ash radhiallohu ‘anhu diarani uga Ath-Thaifah Al-Manshurah, kelompok sing tansah ditulung lan dimenangaken dening Alloh Subhanahu Wa Ta’ala (kayadene wis diukarakaken neng sejerone hadits Tsauban radhiallohu ‘anhu). Kanggo lewih rincine wacanen kitab “Ahlul Hadits Humuth Thaifatul Manshurah An-Najiyah” karyane Asy-Syaikh Dr. Rabi’ bin Hadi Al-Madkhali)

Manhaj salaf lan Salafiyyun ora dibatesi (dikunjara) neng organisasi, daerah, pemimpin, partai , lan sapenunggalane. Malah manhaj salaf wenehi pituduh kanggo awake dewek ikatan paseduluran kuwe diwangun neng sejerone Al-Qur‘an lan Sunnah Rasulullah Shallallahu ‘Alaihi Wasallam, karo lelakune Salafush Shalih. Sapa wonge sing lelakune temen marang deweke dadi deweke sedulure awake dewek, senajan manggon neng panggonan bumi liyane. Pangiket suci sing diiket pangiket manhaj salaf, lelaku sing dilakoni dening Rasulullah Shallallahu ‘Alaihi Wasallam lan para shahabate.

Manhaj Salaf kuwe lelaku sing kudu dipeloni lan dilakoni sing temen neng saben-saben wong muslim neng sejerone ngerteni agamane. Kenangapa? Jalaran sing kaya kuwe wis dijelasaken dening Alloh Subhanahu Wa Ta’ala neng sajerone Al-Qur‘an lan kaya dene wis dijelasaken dening Rasulullah Shallallahu ‘Alaihi Wasallam neng sajerone sunnahe, banjur Alloh Subhanahu Wa Ta’ala wenehi pituduh kanggo awake dewek:

فَإِنْ تَنَازَعْتُمْ فِي شَيْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّهِ وَالرَّسُولِ إِنْ كُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ ۚ ذَٰلِكَ خَيْرٌ وَأَحْسَنُ تَأْوِيلًا

Sakbare kuwe nek rika beda panemu bab babagan, banjur belekaken  babagan kuwe marang Alloh (Al Qur’an) lan Rasule (Sunnahe), nek rika temen-temen duweni iman marang Alloh lan dina kiamat. Sing kaya kuwe lewih utama (kanggo rika) lan lewih becik akibate. (QS. An Nisa-59)

Alih Basa Sekang:

(ditulis oleh: Al-Ustadz Ruwaifi’ bin Sulaimi Al-Atsari, Lc.)

Orang-orang yang hidup pada zaman Nabi Shallallahu ‘Alaihi Wasallam adalah generasi terbaik umat ini. Mereka telah mendapat pujian langsung dari Allah dan Rasul-Nya sebagai sebaik-baik manusia. Mereka adalah orang-orang yang paling paham agama dan paling baik amalannya sehingga kepada merekalah kita harus merujuk.

Manhaj Salaf, bila ditinjau dari sisi kalimat merupakan gabungan dari dua kata; manhaj dan salaf. Manhaj dalam bahasa Arab sama dengan minhaj, yang bermakna: Sebuah jalan yang terang lagi mudah. (Tafsir Ibnu Katsir 2/63, Al-Mu’jamul Wasith 2/957)

Sedangkan salaf, menurut etimologi bahasa Arab bermakna: Siapa saja yang telah mendahuluimu dari nenek moyang dan karib kerabat, yang mereka itu di atasmu dalam hal usia dan keutamaan (Lisanul Arab, karya Ibnu Manzhur, 7/234).

Dan dalam terminologi syariat bermakna: Para imam terdahulu yang hidup pada tiga abad pertama Islam, dari para shahabat Rasulullah Shallallahu ‘Alaihi Wasallam, tabi’in (murid-murid shahabat) dan tabi’ut tabi’in (murid-murid tabi’in). (Lihat Manhajul Imam Asy-Syafi’i fi Itsbatil ‘Aqidah, karya Asy-Syaikh Dr. Muhammad bin Abdul Wahhab Al-‘Aqil, 1/55)

Berdasarkan definisi di atas, maka manhaj salaf () adalah: Suatu istilah untuk sebuah jalan yang terang lagi mudah, yang telah ditempuh oleh para shahabat Rasulullah r, tabi’in dan tabi’ut tabi’in di dalam memahami dienul Islam yang dibawa Rasulullah r. Seorang yang mengikuti manhaj salaf ini disebut dengan Salafi atau As-Salafi, jamaknya Salafiyyun atau As-Salafiyyun. Al-Imam Adz-Dzahabi berkata: “As-Salafi adalah sebutan bagi siapa saja yang berada di atas manhaj salaf.” (Siyar A’lamin Nubala, 6/21)

Orang-orang yang mengikuti manhaj salaf (Salafiyyun) biasa disebut dengan Ahlus Sunnah wal Jamaah dikarenakan berpegang teguh dengan Al Qur`an dan As Sunnah dan bersatu di atasnya. Disebut pula dengan Ahlul Hadits wal Atsar dikarenakan berpegang teguh dengan hadits dan atsar di saat orang-orang banyak mengedepankan akal. Disebut juga Al-Firqatun Najiyah, yaitu golongan yang Allah selamatkan dari an-naar (neraka) (sebagaimana yang akan disebutkan dalam hadits Abdullah bin ‘Amr bin Al-‘Ash c), disebut juga Ath-Thaifah Al-Manshurah, kelompok yang senantiasa ditolong dan dimenangkan oleh Allah (sebagaimana yang akan disebutkan dalam hadits Tsauban z). (Untuk lebih rincinya lihat kitab Ahlul Hadits Humuth Thaifatul Manshurah An-Najiyah, karya Asy-Syaikh Dr. Rabi’ bin Hadi Al-Madkhali)

Manhaj salaf merupakan manhaj yang harus diikuti dan dipegang erat-erat oleh setiap muslim di dalam memahami agamanya. Mengapa? Karena demikianlah yang dijelaskan oleh Allah di dalam Al-Qur‘an dan demikian pula yang dijelaskan oleh Rasulullah r di dalam Sunnahnya. Sedangkan Allah telah berwasiat kepada kita:

“Kemudian jika kalian berlainan pendapat tentang sesuatu, maka kembalikanlah ia kepada Allah (Al Qur`an) dan Rasul (Sunnahnya), jika kalian benar-benar beriman kepada Allah dan Hari Kemudian. Yang demikian itu lebih utama (bagi kalian) dan lebih baik akibatnya.” (An-Nisa`: 59)

Terjemahan Sekang: http://asysyariah.com/mengapa-harus-manhaj-salaf/

Iklan

4 responses to “Kenangapa Kudu Melu Manhaj Salaf ?

  1. Reblogged this on fighterrxz and commented:
    Bismillah. Manhaj salaf kuwe dalan sing lurus lan bener.

    Suka

  2. Reblogged this on di pondok kecil and commented:
    Nice blog to share 🙂 Enjoy!

    Suka

  3. melu mbagi” tulisane yo kang. jazakallohukhoir

    Suka

Tinggalkan Balasan

Isikan data di bawah atau klik salah satu ikon untuk log in:

Logo WordPress.com

You are commenting using your WordPress.com account. Logout / Ubah )

Gambar Twitter

You are commenting using your Twitter account. Logout / Ubah )

Foto Facebook

You are commenting using your Facebook account. Logout / Ubah )

Foto Google+

You are commenting using your Google+ account. Logout / Ubah )

Connecting to %s